Пройшов семінар із  питання проведення педагогічної ради

 У міському методичному центрі 24 листопада було проведено теоретико-практичний семінар із теми «Педагогічна рада в дошкільному навчальному закладі: технологія розробки, підготовка та  проведення» для  вихователів-методистів дошкільних навчальних закладів міста.          


Для загалу було запропоновано завдання-тести з питань функціонування педагогічної ради в дошкільному навчальному закладі.

 Керівник семінару  - Терещенко Ірина, методист міського методичного центру розкрила низку питань. Йшла мова про повноваження та функції педагогічної ради; про види засідань та моделі педагогічної ради; про складові підготовки до засідання педагогічної ради; про оформлення протоколу засідання педагогічної ради. 

Про оформлення протоколів засідань педагогічної ради йде мова на сайті  у рубриці «Головна», консультація «Написання протоколу".

 Висловлюю слова вдячності, педагогічної небайдужості  Ірині Романюк, методисту науково-методичного центру управління освіти Миколаївської міської ради за підтримку, професіоналізм.  

При підготовці до семінару було використано методичний посібник, схвалений до використання в дошкільних навчальних закладах Міністерством освіти та науки України «Педагогічна рада у дошкільному навчальному закладі: технологія розробки, підготовки та проведення» (автор Романюк І. А. ). 

Присутні на семінарі мали змогу почути відповіді на запитання, які їх хвилювали. 

Наприклад, чи слід видавати накази про підготовку до педагогічної ради та після її проведення?

Відповідь: Після обговорення всіх питань порядку денного засідання педагогічної ради голова пропонує керівникові робочої групи оголосити проект ухвали.

До ухвали педагогічної ради вносять доповнення та зміни з урахуванням пропозицій. Керівник динамічної групи оголошує доповнення та зміни до ухвали. За кожне доповнення, уточнення голосують окремо, а потім ухвалу педагогічної ради ставлять на голосування в цілому з доповненнями та змінами. 

 

За 2 місяці до проведення засідання педагогічної ради  керівник має скласти наказ про проведення певного засідання педагогічної ради, а після  підписання головою та секретарем протоколу педагогічної ради її ухвала затверджується наказом завідувача дошкільного навчального закладу у двотижневий термін. Однак ці управлінські дії не є обов’язковими:

По-перше, ухвала є формою управлінського рішення; це заключна частина протоколу засідання ради, зборів тощо. Колективний орган не наказує, а ухвалює. Під час  обговорення ухвал необхідна колегіальність, а під час виконання – персональна відповідальність. 

У колективних ухвалах стисло і чітко визначають, хто і що повинен робити та в який термін, як і наказ. Вони потребують вчасного виконання;

По-друге, на підсумково-настановчому засіданні педагогічної ради, яку проводять перед початком навчального року, педагоги закладу обговорюють заплановані річним планом роботи методичні заходи, спрямовані на вирішення річних завдань, у тому числі й тематику, зміст педагогічних рад та відповідальних за їх проведення, колегіально ухвалюють рішення про затвердження річного плану;

По-третє, керівник складає наказ про організацію методичної роботи на навчальний рік, у якому дублюється зміст більшості розділів річного плану, в тому числі й тематика, порядок денний засідань педагогічної ради та робота динамічних, ініціативних груп щодо підготовки їх проведення;

По-четверте, після проведення кожного засідання педагогічної ради, на якій педагогічний колектив на підставі глибокого обговорення окресленого питання колегіально ухвалює рішення, секретар оформлює протокол, в якому докладно фіксує весь зміст виступів та рішення педагогічної ради.  

Отже, накази про проведення засідання педагогічної ради та про затвердження ухвали педагогічної ради, певним чином, дублюють зміст річного плану дошкільного навчального закладу, затвердженого органом управління; зміст протоколів педагогічних рад, рішення яких ухвалені педагогічною радою. 

 

Педагогічна рада має сприйматися педагогами як орган колегіального управління, тому що його виважені, конкретні рішення ухвалюють відкрито і є обов’язковими для виконання. Ухвала, що оформлена протоколом педагогічної ради, має силу управлінського рішення. 


Було вироблено рекомендації семінару.

З метою посилення ролі педагогічної ради як колегіального органу управління в освітньому процесі дошкільного навчального закладу та з метою поповнення знань педагогів щодо організації засідань, повноважень, функцій, видів, принципів її роботи

рекомендуємо:


1. Систематизувати, поглибити теоретичні та практичні знання педагогів дошкільних навчальних закладів із питання планування, повноважень, функцій та ролі педагогічної ради в освітньому процесі дошкільного навчального закладу.


2. Удосконалити, усучаснити  знання педагогів дошкільних навчальних закладів із питань ведення протоколів та засідань педагогічної ради.



3. Керуватися  у роботі теоретичним, організаційним, моніторинговим, практичним аналітико-регулювальним етапами  при організації засідань педагогічної ради.


Оставить комментарий

Комментарии: 2
  • #1

    Наталія (Вторник, 01 Декабрь 2015 13:43)

    Вельми дякую за адресне посилання! Як завжди, цікаво!!! Запропонований Вами, Ірино Анатоліївно, матеріал є корисним і обов'язково використаю в своїй роботі!

  • #2

    Ірина (Вторник, 01 Декабрь 2015 14:36)

    Дякую, що завітали, паін Наталіє! Матеріал хоча і добре відомий педагогам, але є низка моментів на які мало хто зважає.