Пройшов семінар для педагогів "STREAM" - освіта для дошкільнят

24 жовтня в міському методичному центрі пройшов семінар із теми «STREАM-освіта для дошкільнят».

 

Його модератором виступила методист із дошкільної освіти  - Ірина Терещенко.

На ньому були присутні педагоги дошкільних навчальних закладів (вихователі-методисти, вихователі, практичні психологи, інструктори з фізкультури, музичні керівники тощо).

Мова йшла про те, що в Україні створена парціальна програма для дошкільнят “STREAM-освіта, або Стежинки у Всесвіт” (науковий керівник, професор - Крутій К. Л.). Програма зорієнтована на цінності та інтереси дитини, на ампліфікацію дитячого розвитку, взаємозв’язок усіх сторін життя, формування культури інженерного мислення.

 

Натепер програма подана на рецензування та грифування до Міністерства  освіти та науки України. 

 

До авторського колективу програми були залучені І. Стеценко, О. Каплуновська, Т. Грицишина та інші. 

Модератор семінару ознайомила з напрямами освіти, яка між ними різниця, для дітей якого віку підходять.

З'ясували, що для дошкільників та учнів початкової ланки  використовуємо технологію STREAM = Science, Technology, Reading + Writing, Engineering, Arts and Mathematics — акронім слів — природничі науки, технологія, читання + письмо, інжиніринґ, мистецтво, математика. 

 

Слухачі познайомилися з іграми, що розвивають когнітивний розвиток дитини: ТРВЗ (теорія рішення винахідницьких задач, іграми В. Воскобовича, як-от: "Гоеконт", кубиками Зайцева тощо).

 

Під час практик-класу, використавши гарбуза, як основу у грі "Геоконт", зробили на його поверхні різноманітні сюжети: будиночок, цифру, рибку, грибок. 

 

Було запропоновано низку  кінезеологічних вправ до використання з дітьми на розвиток двох півкуль головного мозку.

 Слухачі дійшли висновку, що Arts — дає змогу від милування об’єктом перейти до його пізнання, допомагає вразити, здивувати, задіяти емоції, створити зрозумілі дітям образи, активізувати наочно-образне мислення.

На останок педагогам було запропоновано роботу з стрічкою Мьобіуса та вікторину про рослини, плоди яких ми вживаємо в їжу. 

Вироблено проект рекомендацій.