Про серпневу конференцію

29 серпня  пройшла серпнева конференція педагогічних працівників. Учасники конференції працювали у формі  панельної дискусії з теми «Використання науково-методичного забезпечення у царині дошкільної освіти: виклики та досягнення сьогодення".

 

Модератором дискусії була методист із дошкільної освіти міськьго методичного центру  Ірина Терещенко. Подаємо тези дискусії.

 

Навчально-методичний супровід дошкільної ланки розробляється згідно з положеннями законів України «Про освіту», «Про дошкільну освіту» тощо, а її зміст  визначається Базовим компонентом дошкільної освіти, здійснюється за комплексними, парціальними програмами та іншими видами навчальних видань.

Освітня програма – це навчальне видання, що визначає зміст, обсяг, вимоги до результатів освітньої роботи. На слайді зображено рамку, що умовно являє собою стандарт, від якого відступати не можна. Змістом дошкільної освіти є оновлені чи нові програми, методичні розробки тощо.

 

У 2017-2018 н. р. набувають чинності: оновлена комплексна програма «Українське дошкілля» (Олександра Білан), програма розвитку дітей старшого дошкільного віку «Впевнений старт» у новій редакції.

Парціальні програми, що пройшли грифування у Міністерстві освіти та науки України, їх понад 24 назви, дозволяють педагогам успішно, поглиблено, якісно реалізовувати інваріантну (фізкультурно-оздоровчий напрямок, комунікативно-мовленнєвий, художньо-естетичний), варіативну складову (шахи, навчання комп’ютерної грамотності, іноземної мови, хореографії).

Присутні обговорили два ключових питання:

Що і як треба зробити аби навчально-методичне забезпечення дошкільної освіти було якісним?

Якими  сучасними підходами  у освітній роботі має керуватися педагог при роботі з дітьми? 

 

Рекомендації

 

При використанні програм, посібників у освітній роботі з дітьми дошкільного віку тощо дотримуватися вимоги наявності грифів: «Рекомендовано Міністерством освіти та науки України», «Затверджено Міністерством освіти і науки України» або мати відмітку «Схвалено для використання в дошкільних навчальних закладах». 

Зважаючи на Лист МОН України «Щодо розроблення програм для дошкільних навчальних закладів» від 27.05. 2010 року № 1/9-369 та з метою дотримання рекомендацій про які йдеться у ньому, вбачаємо: надати перевагу науково-методичним радам обласних (міських) інститутів післядипломної педагогічної освіти розгляд питання щодо схвалення для використання в дошкільних навчальних закладах певного регіону парціальні, експериментальні, регіональні (локальні) програми, що апробуватимуться на регіональному та місцевому рівнях.

До чинних комплексних програм чи програми, яку колектив обрав у використанні під час освітньої роботи з дітьми, в першу чергу необхідно керуватися і використовувати методичні рекомендації до програми, та згодом доповнити їх конкурентоспроможними посібниками, робочими зошитами, альбомами, хрестоматіями, що підсилюють і розкривають, доповнюють повний зміст розділів чинної програми.

Продовжувати педагогам вибудовувати індивідуальну програму розвитку кожної дитини та здійснювати освітній процес на засадах особистісно зорієнтованої педагогіки співробітництва, орієнтуватися на природну активність дошкільника, процеси їх психологічного та фізіологічного дозрівання, навчати їх елементам роботи у команді, формувати свідомість, самосвідомість. Виховувати дитину, яка вміє критично мислити, ефективно спілкуватися.

Write a comment

Comments: 0