Складання розкладу занять

При складанні розкладу занять, необхідно керуватися наказом МОН України від 20.04.2015 № 446 «Про затвердження гранично допустимого навчального навантаження на дитину у дошкільних навчальних закладах різних типів та форми власності».  


Слід  дотримуватися домірних віку норм тривалості занять, передбачати раціональне чергування  видів  діяльності на кожному з них (розумова, рухова, практично-прикладна) та  доцільне використання  місць  для проведення занять (зокрема, спортивної і музичної зали, студійних кімнат, плавального басейну, ігрового, фізкультурного майданчика тощо).  

Організована  навчально-пізнавальна  діяльність  дітей  у  формі  занять планується  переважно на першу половину дня. Допускається  проведення  деяких  занять у другій половині дня. Це може стосуватися занять з фізичної культури (зокрема, з плавання), образотворчої діяльності тощо. Такий підхід дозволяє більш рівномірно  розподілити інтелектуальні, психоемоційні й фізичні навантаження на дітей упродовж дня, ефективніше використати періоди максимально високої розумової активності й працездатності для засвоєння складнішого програмового матеріалу, підвищення продуктивності інтелектуальної діяльності.     


Подаємо орієнтовнйи розклад занять для дітей дошкільного віку


Орієнтовний розклад занять для молодшої групи (11 занять)

Понеділок 

1.Інтегроване заняття: ознайомлення з соціумом + розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування 

2.Здоров’я та фізичний розвиток

Вівторок 

1.Логіко-математичний розвиток

2.Художньо-продуктивна діяльність (музичне виховання)

Середа 

1.Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування

2.Художньо-продуктивна діяльність (образотворча діяльність: ліплення)

ІІ пол.дня

3. Здоров’я та фізичний розвиток

Четвер

1.Інтегроване заняття: ознайомлення з соціумом + ознайомлення з природним довкіллям

2. Художньо-продуктивна діяльність (музичне виховання)

П’ятниця 

1.Інтегроване заняття: розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування + художньо-продуктивна діяльність (образотворча діяльність: малювання)

2. Здоров’я та фізичний розвиток


Орієнтовний розклад занять для середньої  групи (12 занять)

Понеділок 

1.Інтегроване заняття: ознайомлення з соціумом + розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування 

2. Художньо-продуктивна діяльність (образотворча діяльність: аплікація/конструювання)

ІІ пол.дня

3.Здоров’я та фізичний розвиток

Вівторок 

1.Логіко-математичний розвиток

2.Художньо-продуктивна діяльність (музичне виховання)

Середа 

1.Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування

2.Художньо-продуктивна діяльність (образотворча діяльність: ліплення)

ІІ пол.дня

3. Здоров’я та фізичний розвиток

Четвер

1.Інтегроване заняття: ознайомлення з соціумом + ознайомлення з природним довкіллям

2. Художньо-продуктивна діяльність (музичне виховання)

П’ятниця 

1. Інтегроване заняття: розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування + художньо-продуктивна діяльність (образотворча діяльність: малювання)

2. Здоров’я та фізичний розвиток


Орієнтовний розклад занять для старшої групи (15 занять)

Понеділок 

1. Інтегроване заняття: ознайомлення з соціумом + розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування 

2. Художньо-продуктивна діяльність (образотворча діяльність: аплікація/конструювання)

3. Здоров’я та фізичний розвиток

Вівторок 

1. Логіко-математичний розвиток

2. Ознайомлення з природним довкіллям

3. Художньо-продуктивна діяльність (музичне виховання)

Середа 

1. Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування (грамота)

2. Художньо-продуктивна діяльність (образотворча діяльність: ліплення)

3. Здоров’я та фізичний розвиток

Четвер 

1. Логіко-математичний розвиток

2. Інтегроване заняття: ознайомлення з соціумом + ознайомлення з природним довкіллям

3. Художньо-продуктивна діяльність (музичне виховання)

П’ятниця 

1. Інтегроване заняття: розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування + художньо-продуктивна діяльність (образотворча діяльність: малювання)

2. Ознайомлення з соціумом

3. Здоров’я та фізичний розвиток


Зверніть увагу на назву наказу — «Про затвердження ГРАНИЧНО допустимого навчального навантаження на дитину у дошкільних навчальних закладах різних типів та форми власності» Ключове слово – ГРАНИЧНО. Тож зовсім необов’язково гранично навантажувати дітей. А завдання таких освітніх ліній, як «Ознайомлення із соціумом» та «Ознайомлення з природним довкіллям» можна успішно реалізовувати, поєднуючи їх із завданнями освітньої лінії «Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування».


Також однією з ключових є рекомендація цього наказу щодо побудови освітнього процесу за блочно-тематичним принципом. Зокрема в наказі зазначено: «Необхідно враховувати, що значному скороченню організованих форм навчальної діяльності (занять) сприяє блочно-тематична організація освітнього процесу на засадах інтеграції, яка істотно знижує навчальне навантаження на дітей. При цьому тривалість інтегрованого заняття може дещо збільшуватись за рахунок постійної зміни різних видів дитячої діяльності (на 5, 10, 15 хвилин відповідно в молодшій, середній, старшій групах), проте інтегроване заняття може замінити всі інші, крім занять з фізичної культури й музичного виховання. Тобто щодня можна проводити одне інтегроване заняття, закріплюючи набуті дітьми знання і вміння в різних видах дитячої діяльності протягом дня».


Тобто нові знання слід подавати під час інтегрованих занять.

Write a comment

Comments: 0